Regl Döneminde Oluşan Şişkinlikle Baş Etmenize Yardımcı Olacak Birbirinden Etkili Tüyolar

Her kadın, reglden 1-2 hafta öncesinde başlayan ve regl döneminin bitmesiyle ortadan kaybolan sıkıntılar yaşayabilir. Adet döneminin yaklaştığını gösteren belirtilerden biri de vücutta su tutulmasından dolayı şişkinliktir. Regl gören kadınların yüzde 85′ inde, adet dönemi öncesinde yaşanan 200 şikâyetten en az bir tanesinde şişkinlik vardır. Vücutta ödeme bağlı şişkinlik ve kilo artışı gerçekleşebiliyor. Şişen göğüsler ve taşa dönen karın hepimizi rahatsız edebiliyor. Peki regl şişkinliği nasıl geçer, ne iyi gelir? Sizler için adet şişkinliğini azaltmanın yollarını derledik.

1. Ödem atmak istiyorsanız protein ve potasyum ağırlıklı besinler tüketmeye özen göstermelisiniz.

Protein ve potasyum ağırlıklı yiyecekler ödem atmaya ve şişkinliği azaltmasına yardımcı olur. Örneğin muz, kavun, domates, somon, tavuk, balık, fındık ve kuşkonmaz gibi potasyum içeriği yüksek yiyecekleri tercih edebilirsiniz. Bu yiyecekler ile şişliği kontrol altına alabilirsiniz. Bu yüzden protein ağırlıklı beslenmek bu dönemde tercih etmemiz gereken beslenme şeklidir. Ayrıca kötü karbonhidrat dediğimiz beyaz ekmek, pirinç ve makarnadan da uzak durmalısınız.

2. Şişkinliğinizi daha da arttırmamak için gaz yapan gıdalardan uzak durmalısınız.

Vücudunuzun bazı besinleri sindirmesi zordur. Brokoli, brüksel lahanası, karnabahar, fasulye ve lahana gibi gaz yaptığı bilinen besinlerden uzak durmalısınız. Bu besinler rafinoz adı verilen karmaşık bir şeker türü içerir. İnsan vücudu ise rafinozu düzgün bir şekilde parçalamaya yardımcı olabilecek enzimlerden yoksundur. Aylık döngünüzün bu en problemli haftası boyunca yediklerinize dikkat etmelisiniz.

3. Düzenli egzersiz rutini oluşturabilirsiniz.

Regl döneminde hareket etmek, egzersiz yapmak size zor gelebilir. Ama düzenli olarak yapılan egzersizler kasları rahatlattığından dolayı ağrılara iyi gelmektedir ve şişkinliği önlemektedir. Uzmanlar, kalp atış hızını artırmanın başta şişkinlik olmak üzere pek çok adet semptomuna iyi geleceğini söylüyor. Kadın Sağlığı dergisinde yayınlanan bir araştırma da, 8 haftalık aerobik egzersizin şişkinlik ve diğer adet semptomlarını azaltmaya yardımcı olduğunu kanıtlamıştır.

4. Regl döneminde konforlu bir süreç yaşamak için kafein ve alkol tüketimini sınırlandırmalısınız.

Gün içindeki çalışma temponuzu kuvvetlendirmek, enerjinizi arttırmak, uykunuzu kesmek ve keyfiniz için kahve içebilirsiniz. Kahve içmek vücutta su tutabilir dolayısıyla aşırı tüketimi vücudunuzda şişkinliğe sebep olabilir. Adet öncesi dönemde alkol almak başta göğüs hassasiyeti, ruh hali değişimleri ve şişkinlik olmak üzere birçok adet semptomunun yoğun yaşanmasına neden olabilir. Bu yüzden adet döneminde kahve, çay ve alkol gibi içecekleri azaltmak yada aşırıya kaçmamak gerekiyor.

5. Bu dönemde kaçınmanız gereken ilk şey gazlı ve şekerli içeceklerdir.

Gazlı ve şekerli içecekler sindirim sisteminizi yorar ve vücutta çok fazla ödem oluşmasına neden olur. Bu dönemde bu tür içeceklerden uzak durmakta fayda var. En iyisi her fırsatta su içmek.

6. Bol bol su için! Günlük olarak en az 2 ile 2.5 litre su içilirse şişkinlik büyük ölçüde azalır.

Yetersiz su tüketildiğinde vücut kendini koruyabilmek için içilen her suyu tutacak, bu da daha çok şişmene neden olacak. Su içmek ödem atılmasını sağlar ve toksinlerin vücudumuz üzerinden temizlenmesine de yardımcı olur. Bu da regl döneminde rahatlamış hissini ortaya koyacaktır.

7. Meyve ve sebze tüketiminde aşırıya kaçmamalısınız.

Kendinizde şişkinlik hissettiğinizde daha çok lif içeren meyve, sebze gibi besinler tüketerek sindirim sisteminizi rahatlatmak isteyebilirsiniz. Lif alımı oldukça önemli olmasına rağmen fazla alınması hassas kişilerde şişkinliğin şiddetini arttırabilir. Sebze ve meyve tüketiminde tamamen uzak durmak da iyi bir fikir değildir. Ancak regl döneminde dikkatli tüketmelisiniz.

8. Evde kendi sağlıklı yiyeceklerinizi hazırlayabilirsiniz.

Tükettiğimiz yiyecekler ile vücudunuzda oluşan şikâyetler birbirleriyle oldukça bağlıdır. Doğru besinler tüketerek şikâyetçi olduğunuz konuların giderilmesine yardımcı olabilirsiniz. Şişkinlik yaşadığınız günlerde evde kendi yemeklerinizi hazırlayabilirsiniz. Bu durumda yağ ve tuz gibi şişkinliği artırabilecek etkenleri ortadan kaldıracaksınız. Regl olmadan yaklaşık bir hafta önce de tuz tüketimini oldukça azaltmalısınız ya da yapabiliyorsanız kesmelisiniz. Çünkü tuz, vücutta su tutar. Yani bu süre zarfında cips, bol tuzlu çekirdek, turşu, sosis, ketçap gibi yiyeceklerden uzak durmalısınız.

9. Doktorunuza danışmadan ilaç kullanmamalısınız.

Adet döneminde ağrı ve şişkinliği azaltan birçok ilaç seçeneği vardır. Örneğin doğum kontrol hapları veya idrar söktürücü ilaçlar, regl döneminde ağrı ve şişkinliğin azalmasına yardımcı olabiliyor. Ancak bu ilaçları kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız. İlaçlar sizin için uygun değilse, faydasından çok zararını görebilirsiniz. İlaç kullanımında dikkatli olmalısınız.

10. Şişkinlik problemi için ne zaman doktora danışmalısınız?

Eğer her ay bu şişkinlik sıkıntılarıyla başa çıkmak size zor geliyorsa, jinekoloğa görünmenizde fayda vardır. Muayene sırasında herhangi bir sağlık sorunu saptanmaz ise adet şişkinliğine iyi gelecek bazı ilaçları reçete ile verebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir